Alternatywy dla biegania, aby schudnąć bez szkody dla zdrowia

Łyżwiarstwo, jazda na rowerze, wchodzenie po schodach lub maszerowanie to dobra alternatywa, jeśli sporty siłowe, takie jak skoki lub bieganie, nie są dobre dla Twojej miednicy. Kluczem jest odpowiednia wiedza niezbędna, by prawidłowo uprawiać te rodzaje aktywności fizycznych.

Odnowione zainteresowanie sportem w trakcie i po pandemii Covid-19 jest czymś widocznym w populacji. Wzrosła nie tylko liczba osób subskrybujących aplikacje sportowe w celu wykonywania treningów online, ale jest też wielu, którzy stosują te procedury fitness teraz, kiedy można wyjść na ulice, iść do parku lub uprawiać sporty wodne. Bieganie, spacery, łyżwiarstwo, pływanie, jazda na rowerze czy skakanie na skakance to tylko niektóre z ćwiczeń, które aktualnie są bardzo popularne.

Z badania ASICS wynika, że ​​32% Hiszpanów uprawia teraz więcej sportu niż przed kryzysem koronawirusa. Ćwiczenia fizyczne, wraz ze zdrową i zbilansowaną dietą, są niewątpliwie najlepszym sprzymierzeńcem w odchudzaniu oraz zapobieganiu chorobom, takim jak nadwaga czy cukrzyca, wzmacnianiu układu odpornościowego, a także unikaniu lub poprawianiu problemów, takich jak depresja. Jednak nie wszystkie sporty jak i sposób ich uprawiania przynoszą korzyści.

"Decydując się na rozpoczęcie aktywności fizycznej, aby schudnąć, zazwyczaj wybiera się sporty wymagające dużego wysiłku, takie jak bieganie, aerobik, skakanie lub chodzenie, które mogą stanowić problem dla zdrowia dna miednicy, zwłaszcza jeśli jest osłabiona. Nie są one surowo zabronione, ale same w sobie nie przynoszą nic dobrego dla tego obszaru ”, wyjaśnia Laura Rojas, fizjoterapeutka specjalizująca się w dnie miednicy i współzałożycielka En Piso Firme. Z tego powodu kobieta wyjaśnia nam, jakie alternatywy dla biegania mogą pomóc w utracie wagi bez szkody dla zdrowia miednicy.

Ćwiczenia aerobowe w celu odchudzenia dbające o dno miednicy

"Aktywność fizyczna, taka jak bieganie i skakanie, wiąże się ze wzrostem ciśnienia w jamie brzusznej, które spada na dno miednicy. Uderzenie to może wielokrotnie powodować osłabienie mięśni dna miednicy, objawiające się dysfunkcjami, takimi jak nietrzymanie moczu lub wypadanie narządów miednicy ”- mówi Laura Rojas. Wydaje się, iż wpływ, jaki występuje w tego rodzaju ćwiczeniach fizycznych, nie dotyka wszystkich kobiet w ten sam sposób. Dzieje się to w większym lub mniejszym stopniu, w zależności od ich ogólnej formy fizycznej, stanu mięśni i innych tkanek. które składają się na dno miednicy, sprawność obręczy brzusznej, kręgosłupa lędźwiowego, a także pozycję miednicy podczas ćwiczeń fizycznych oraz funkcjonalność przepony piersiowej.

I tak jak nie każdy sport jest bieganiem, nie wszystkie ćwiczenia przynoszą korzyści każdemu w ten sam sposób. "Jeśli chcemy uprawiać określone sporty, aby schudnąć od 5 do 7,5 kg, konieczne jest wykonywanie od 45 minut do półtorej godziny ćwiczeń aerobowych przez 5 dni w tygodniu, nie zapominając o specjalnym treningu siłowym. Oddychanie odgrywa fundamentalną rolę w tym procesie, należy przestrzegać zasady E, wydech w momencie wysiłku. To wszystko trzeba uzupełnić treningiem dna miednicy i szeregiem zaleceń dotyczących codziennego życia, które nie będą szkodzić mięśniom: monitorowanie postawy, nie podnoszenie nadmiernych ciężarów, unikanie zaparć itp. ”- mówi Laura Rojas.

Jednak ekspert potwierdza, że ​​czas wykonania każdego ćwiczenia „będzie zależał od celów treningu i od osoby, która je wykonuje”. Oto niektóre z nich: 

-Jazda na rowerze lub spinning. Jazda na rowerze to jedno z mało obciążających ćwiczeń aerobowych, które pochłania najwięcej kalorii, zarówno kiedy wykonuje się je w pomieszczeniu jak i na zewnątrz. Nie jest ono jednak zalecane w przypadkach nadmiernego napięcia mięśni z powodu bólu miednicy, nerwobólów sromowych czy pochwicy, ponieważ ucisk siodełka w okolicy krocza może nasilać objawy.

-Jazda na rolkach. Aktywność bez szoku dla organizmu, która pobudza mięśnie głębokie brzucha oraz te odpowiedzialne za postawę i kontrolę rdzenia. Jest to sprawa fundamentalna, ponieważ mięśnie dna miednicy działają razem z nimi. Sport i zabawa, jazda na rolkach pomaga zachować aktywność, pomagając ujędrnić wszystkie części ciała. Szacuje się, że godzina uprawiania tego sportu pomaga spalić od 300 do 600 kalorii.

-Maszerowanie. Ważne jest, aby znaleźć chód, który umiarkowanie zwiększa tętno, aby odkryć różnicę między chodzeniem a maszerowaniem. Ponadto istotne jest utrzymanie odpowiedniej postawy podczas spaceru, począwszy od czubka głowy, aby uaktywnić mięśnie głębokie brzucha oraz miednicy w pozycji neutralnej tak, by uniknąć uszkodzenia dna miednicy. Praktyce tej zawsze musi towarzyszyć obuwie odpowiadające rozmiarowi każdej osoby oraz wygodna odzież. Ten rodzaj aktywności należy praktykować co najmniej pół godziny dziennie, 5 dni w tygodniu.

-Taniec. To jeden z najlepszych sposobów na utrzymanie formy w każdym wieku i w każdym tempie. Podczas tańca mobilizowana jest miednica, co wpływa korzystnie na krążenie, świadomość ciała, łagodzi też on napięcia wynikające ze złej postawy, itp. Na twardym podłożu zaleca się unikanie takich kroków jak skakanie, jeśli cierpisz na osłabienie dna miednicy.

-Jazda na rowerze eliptycznym. Ćwiczenie aerobowe łatwe do wykonaniu i o niewielkim wpływie na stawy oraz dno miednicy. Ten sport pomaga ujędrnić pośladki, dolną część ciała, ramiona, a także klatkę piersiową. Laura Rojas zaleca utrzymywanie prawidłowej postawy bez pochylania się, w celu uzyskania optymalnej wydajności oraz odciążenia dna miednicy podczas wykonywania czynności, a także wybieranie odpowiedniego oporu w każdym przypadku. Pół godziny uprawiania tego sportu pozwala spalić około 350 kalorii.

-Wchodzenie po schodach. Nie jest to jedno z ćwiczeń, które najlepiej pomaga stracić wagę, ale napina ono pośladki i dolną część ciała. Tutaj to pielęgnacja postawy jest kluczem do wzmocnienia dna miednicy, podniesienia świadomości. Prawidłowe ułożenie ciała, począwszy od czubka głowy i lekko uniesionego podbródka, aktywuje rdzeń, który z kolei chroni dno miednicy. Różne badania wskazują, że chodzenie po pięć pięter pięć razy w tygodniu pomaga spalić 300 kalorii.

Wchodzenie po schodach sprawia, iż tracimy kalorie

-Pływanie lub ćwiczenia w wodzie. Jest to aktywność, która nie wywołuje żadnego szoku dla stawów i kości oraz ma ogromne zalety, jeśli chodzi o spalanie tłuszczu oraz poprawę elastyczności, co pomaga trenować bez uszkadzania dna miednicy. Pływanie pozwala spalić średnio 500 i 600 kalorii na godzinę.

Ważne jest, aby nie tylko zdecydować się na uprawianie sportu, ale robić to w sposób odpowiedzialny i być świadomym wad oraz zalet każdego ćwiczenia dla organizmu. Na kanale En Suelo Firm zaleca się wykonywanie wszelkich ćwiczeń w umiarkowany, wyważony sposób zgodnie z profesjonalnymi wskazówkami, a także używanie elementów i ćwiczeń, które najlepiej wpływają na zdrowie naszego ciała.

 

Autor: 
autor: M. González; Tłumaczenie: Daria Matuszak
Dział: 

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
1 + 16 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.