Rower to doskonała opcja mobilności w czasach zarazy

Rower zapewnia zdrowy dystans i unika ryzyka zarażenia, ponieważ podczas jazdy nie mamy kontaktu z wieloma osobami, jak dzieje się to w transporcie masowym. Ponadto poprawia on stan fizyczny i psychiczny.

W czasach zagrożenia zdrowia rower jest idealną opcją do poruszania się i chociaż jest prostym pojazdem, to skuteczny środek transportu- przyznał Ernesto García Almaraz, który jest koordynatorem Programu Bicipuma w UNAM.

W ramach obchodzonego 3 czerwca Światowego Dnia Roweru powiedział, że tego środka transportu nie używa się, gdyż jest on w modzie, ale dlatego, iż efekty i korzyści są oczywiste. Z tego powodu każdego dnia liczba jego zwolenników rośnie. „Badania pokazują, że kiedy wsiadamy na rower, docieramy do celu w lepszym nastroju, uczniowie bardziej skupiają się na swoich akademickich obowiązkach, mózg jest bardziej aktywny, a nasz ogólny stan zdrowia jest zoptymalizowany”.

Pomaga on również w ochronie środowiska, ponieważ przestajemy emitować dwutlenek węgla (CO2), gaz cieplarniany, który przyczynia się do globalnego ocieplenia. W ten sposób rower staje się narzędziem opieki nad naszą planetą - podkreślił student. Jest to pojazd „ekonomiczny, niedrogi i zbalansowany”, ponieważ nie potrzebuje paliwa, a to jest dobre dla naszych kieszeni i utrzymuje nas w dobrej kondycji. „Należy to docenić i korzystać z tego”. Kiedy używamy roweru, wszyscy wygrywamy, a w czasach wirusa COVID-19 ma to dodatkową zaletę: pozwala nam utrzymać dystans zalecany przez krajowe i światowe władze zdrowotne - podkreślił urzędnik.

„Jego użycie to coś wspaniałego, jest on jednym z wielkich wynalazków ludzkości i przez lata nadal pozostaje "na czasie", staje się najlepszą opcją przemieszczania się, a także poprawia mobilność”.


Przed pandemią w Mexico City obowiązywały niedziele tylko dla rowerzystów.

Jednakże jeśli chodzi o bezpieczeństwo na drogach, wiele pozostaje do zrobienia - wyjaśnił García Almaraz. Konieczne jest zwiększenie szacunku dla rowerzystów, kultury, której nie udało się osiągnąć pomimo wysiłków, które zostały podjęte. Jednakże uznano, że incydenty nie zawsze są wynikiem zaniedbania kierowcy pojazdu mechanicznego.   
Istnieje również zapotrzebowanie na infrastrukturę, odpowiednie ścieżki rowerowe, które zapewniają rowerzystom przestrzeń niezbędną do bezpiecznego poruszania się, a także różne trasy, które zachęcają większą ilość użytkowników do docierania rowerem do sal lekcyjnych lub biur.

Bicipuma 

Szacuje się, że na świecie jest około miliarda rowerów. Według sondażu o pochodzeniu i celu roweru przeprowadzonym na obszarze metropolitalnym Doliny Meksyku (2017) 35,9% domów na tym obszarze ma ten pojazd, ale tylko 2,2% populacji w wieku sześciu lat i więcej użyło tego środka transportu w ciągu tygodnia. 

W Bicipuma, która działa w Ciudad Universitaria (Miasto uniwersyteckie), zarejestrowanych jest 75 tys. użytkowników: 

  • Znaczna liczba studentów (także studentów z wymiany) 

  • Pracownicy 

  • Profesorzy 

  • Naukowcy

Nie wszystkie z rowerów są używane codziennie; niektórzy przyjeżdżają z odległych szkół, aby odwiedzić miasteczko uniwersyteckie. Nasz program spełnia swoją funkcję, ma określoną wagę i stał się prawdziwą alternatywną opcją środka transportu dla społeczności uniwersyteckiej”. Do tego stopnia, dodał García Almaraz, iż ​​przeszło od hobby oraz działalności rekreacyjnej do umocnienia się jako prawdziwy środek transportu, dołączając do Generalnej Dyrekcji Usług Ogólnych i Mobilności, dzieląc znaczenie z Pumabusem, a także strzeżonymi parkingami.

CU ma idealną przestrzeń, posiada ośmiokilometrową ścieżkę rowerową, która nie współgra z pojazdami mechanicznymi, co minimalizuje ryzyko wypadku, oraz z określonymi stacjami. To idealne miejsce do jeżdzenia rowerem.

Bicipuma działa tylko na Ciudad Universitaria, ale w ramach programu przekazano rowery innym kampusom, takim jak Sisal (Jukatan), León i Juriquilla.

 Rowery w CU (Ciudad Universitaria)

W CU znacznie wzrosło wykorzystanie tego środka transportu; Korzysta się tam również z rowerów prywatnych, a wszystkie wydziały starają się zorganizować przestrzenie dla ich ochrony.„Mają specyficzne obiekty, ponieważ popyt rośnie”. 

Wyjaśnił, że chociaż Bicipuma to program skonsolidowany, wciąż pozostaje wiele do zrobienia, jak choćby rozwój w obrębie kampusu, gdzie tylko jest to możliwe. Od razu, gdy powrót do zajęć twarzą w twarz będzie dozwolony, będziemy gotowi do przestrzegania odpowiednich warunków sanitarnych rowerów i będziemy dobrą opcją dla tych, którzy nie chcą korzystać z autobusów lub wspólnych taksówek.

W tym sensie, Ernesto García  Almaraz uznał, że możliwy jest wzrost liczby usług świadczonych przez Bicipuma. Wreszcie, z okazji Światowego Dnia Roweru, zachęcił do porzucenia auta i podróży rowerem. "Wszyscy poczujemy się lepiej”.

Autor: 
Tłumaczenie: Daria Matuszak
Dział: 

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
2 + 8 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.